WinMonitor / Objektový model |
WinMonitor lze běžně ovládat vyvoláním některého příkazu z nabídky. Někdy je k dosažení určité informace nutné provést posloupnost příkazů. Jindy nemusí žádný běžný příkaz přesně odpovídat potřebám uživatele. Často je také třeba ovládat program pomocí myši. Tyto, a mnohé další případy lze řešit vytvořením makra, které podobně jako dávkový soubor v systému DOS provede automaticky požadovaný úkol. V systému Windows je možné vytvářet makra pomocí takzvaných skriptů. Skript je textový soubor obsahující posloupnost příkazů, které se mají provést. Možnosti jsou rozsáhlé, protože z takového skriptu se lze odkázat na velké množství nainstalovaných programů a to nejen tak, že je lze spustit, ale také je po jejich spuštění ovládat. Při psaní skriptu je třeba dbát na způsob zápisu, je nutné použít programovací jazyk, v tomto případě je to buď Visual Basic Script nebo Java Script. V dalším popisu i příkladech bude použit jazyk Visual Basic. Pomocí skriptů je možné ovládat jakýkoliv program, který zveřejňuje své funkce. Takto lze pracovat například s programy Office. Takový způsob ovládání je možný i pro WinMonitor. Při psaní skriptu je nejprve nutné odkázat se na WinMonitor, a následně pak využít jeho příkazů. Z programátorského hlediska se WinMonitor jeví jako objekt, který nabízí řadu možností (metod), jak jej použít. Odtud pojmenování této kapitoly - Objektový model. Vytvořené skripty lze spouštět z nabídky WinMonitoru a přiřadit jim horké klávesy. Při úpravě ozvučení je také možné aktivovat skript po fokusu na určitý prvek okna. Příklad skriptu:
Textový soubor s deklaracemi funkcí objektového modelu WinMonitoru.Nápověda k programování skriptů (v angličtině). |
Zpět na : Obsah  |