WinMonitor / Definiční soubory

Tato stránka obsahuje popis formátu jednotlivých definičních souborů. Ve všech definičních souborech platí následující pravidla:

  • každý řádek obsahuje jednu definici.
  • vše od znaku apostrof (') až do konce řádku je považováno za komentář.
  • pokud je některá z částí definice nepoviná, je uzavřena do hranatých závorek

Command.mnu

Tento soubor popisuje strukturu nabídky WinMonitoru. Objevuje se ve složce SET, kde určuje obecnou nabídku a také se může objevit v aplikačních složkách v případě, že je pro určitou aplikaci potřebné definovat rozšiřující funkce. V tomto definičním souboru jsou také uloženy klávesové zkratky kterými je možné přímo spouštět jednotlivé příkazy nabídky.

Pro editaci tohoto souboru slouží speciální program, který usnadňuje tvorbu a údržbu nabídek. Naleznete jej v menu WinMonitoru, Nástroje, pod názvem Úprava nabídky.

Spustit Menu Editor.


App.def

Tento soubor obsahuje informace o dodatečném ozvučení programů. Může se jednat o uživatelem okomentované ovládací prvky určitého programu, funkce, které vyčítají textové informace z okna aplikace nebo spouštění externích příkazů sdružených ve skriptech.

Pro editaci tohoto souboru slouží speciální program, který usnadňuje tvorbu a údržbu ozvučení. Naleznete jej v menu WinMonitoru, Nástroje, pod názvem Úprava ozvučení, nebo jej můžete vyvolat přímo pomocí CTRL+SHIFT+F10.


gSound.def

Formát definice:

jméno zvuku = zvukový soubor

Popis:

Jméno zvuku je jednoznačný název akce, které je přiřazen zvukový soubor. V tomto souboru jsou určeny zvuky použité pro různé situace, jako je například zvolení nedostupného příkazu nebo chyby, vstup a výstup do menu. Pokud chcete nějaký zvuk změnit, postačí přepsat zvukový soubor daného jména - původní soubor si možná budete ještě předtím chtít uložit.


gRole.def

Formát definice:

identifikační číslo typu; jméno typu = popisný text[; zvuk]

Popis:

  • identifikační číslo typu - čísla typů definuje systém a nemá smysl jej měnit.
  • jméno typu - pouze orientační údaj. Nebere se na něj zřetel.
  • popisný text - popis prvku
  • zvuk - nepoviný - odkaz na zvukový soubor

Soubor určuje pojmenování a zvuk použitý pro indikaci typu objektu (tlačítko, seznam...).


gEchoKey.def

Formát definice:

kód klávesy = zvukový soubor

Popis:

Přiřazuje zvuky, které mají být přehrány jako echo klávesnice, pokud je echo nastaveno na echo tónem.


Setting.ini

Popis:

V jednotlivých sekcích jsou nastaveny parametry, které ovlivňují činnost programu. Nastavení jsou aplikačně závislá, to znamená, že lze tyto parametry uplatnit jen pro jednotlivou aplikaci.

[Voice Primary]

Engine="Jakub", jméno hlasu

Speed="50", rychlost

Volume="100", hlasitost

Pitch="45", výška

[Voice Secondary]

Nastavení pro druhý hlas. Parametry jsou stejné jako u primárního hlasu.

[Keyboard Echo]

Mode=1, echo klávesnice

[Spelling]

Mode=2, hláskování

Interpunction=0, promluva interpunkce

[Sound]

Midi Enable=1, používat midi

Play Menu MIDI=1, indikovat otevření menu pomocí midi

Play HourGlass MIDI=1, indikovat čekání pomocí midi

Play Role=1, přehrát zvuk pro typ

Say Role=0, ohlásit typ hlasem

[Braille]

CursorShape=!7!8, tvar kurzoru na řádku

CursorRate=1, tempo změny kurzoru

SilentMode=0, nastavení provozu bez hlasu

[DDI]

SpaceWidth = 8, poměr pixel / mezera, záporná hodnota - pro jakýkoli odstup použít jen jednu mezeru

LineHeight = 10

CalcXSpace = 1, proporcionální reprezentace v ose X

CalcYSpace = 0, proporcionální reprezentace v ose Y

SkipLeadXSpace = 0, přeskočit prázdný prostor na začátku řádku

SkipSrcCopy=0, nenulová hodnota - zpracovávat instrukci SkipSrcCopy (může zpomalovat)

[OKOExplorer]

IEprofile=1, použít přizpůsobení pro HTML data

AutoIE=1, automaticky spouštět načítání při změně v HTML

NoTextGraph=1, obrázky bez textu vynechat

ReadOnUpdate=2, ohlašovat načítání

Umístění definičních souborů.

Zpět na : Obsah